Skip to main content

Makan Telur Rebus Byk Sangat...!! / Eat a Boiled Egg Lots Very ... !!

Aku ada cerita ni... lawak la juga.. tapi jangan ketawa tau... Aku baru berkahwin setahun yang lepas dan duduk dengan isteri aku. Kami duduk berdua sahaja sebab belum dikurniakan anak. Aku ni ada satu kegemaran iaitu makan telur rebus. Aku pun tak tahu kenapa aku suka makan telur rebus, sedap agaknya. Sebelum aku kahwin, aku memang gila telur rebus. Pagi petang siang malam makan telur rebus.

Tapi semenjak aku kahwin ni aku terpaksa berkorbanlah, iaitu dengan meninggalkan tabiat aku ini. Lama juga aku dah tak pekena telur rebus ni..sebab orang rumah aku masak sedap-sedap.. so aku dah tak kisah lagilah.. Ceritanya begini, bulan lepas masa aku balik kerja, tiba-tiba kereta aku rosak.. akupun telefon bini aku katakan aku balik lambat sebab kena menapak. Sebab lapar aku pun singgah satu kedai makan tu... ada telur rebus lah.. akupun makan nasi dengan telur rebus.. lepas tu aku order telur rebus lebih lagi untuk diratah. Sebelum balik aku bungkus lagi 10 biji telur rebus untuk makan sambil berjalan balik nanti. Tiba je kat rumah aku rasa amatlah kenyang.. maklumlah balas dendam sebab lama tak pekena telur rebus. Sebelum aku masuk kerumah, isteri aku tiba-tiba cakap dia ada 'surprise' untuk aku malam ni. Dia suruh aku tutup mata dengan kain hitam yang diikat kemas dibelakang kepalaku. Dan dipimpinnya aku sampai ke meja makan. Aku duduk dikerusi dan isteriku pesan jangan cuba buka ikatan yang menutup mataku. Aku nak pergi toilet sebab perutku mula buat hal, tapi malaslah nak spoilkan 'surprise' isteriku ini. Aku pun tahan ler...

Tetiba telefon berbunyi, isteriku pergi mengangkatnya. Apa lagi ada chance aku pun melepaskan kentut yang ditahan sekian lama.. Fuuuuhhh lega rasanya... bau boleh tahan... maklumler berapa biji telur tah aku bedal tadi... Alamak.. ada lagi satu la.. aku pun angkat sebelah punggung dan lepaskan satu das lagi.. bunyinya PRROOTTT!!...fuh bau jangan cakap beb.. aku pun tak tahan bau dia... aku kipas pakai tangan angin dia kasi kurang sikit bau dia... adalah macam bau telur tembelang sikit.. Tetiba aku dengar bunyi telefon berdering lagi... hai lamanya tunggu isteri aku ni, aku tak sabar lagi ni nak tahu surprise dia ni. Aku terasa ada lagilah, kali ni memang aku rasa power punyalah.. aku kumpul dulu kasi padu.. lepastu aku bangun, tonggeng sikit dan lepaskan angin taufan tu...

PRRROOOOOTTT!!!!... fuhh lega... bergegar sikit meja makan dibuatnya... peh tak tahan aku bau dia power gila.. aku tutup hidung aku.. aku rasa bau dia ada sikit-sikit macam bangkai la.. mau mati bunga atas meja makan aku ni.. sambil tu aku sebut 'ahhhh.... lega...'. Adalah dekat 5 minit baru bau bangkai tu hilang.. Lepas tu isteri aku kembali dan minta maaf sebab lambat.. lalu dia kata SURPRISE!! HAPPY BIRTHDAY!!' dan suruh aku buka kain penutup mata aku.. laaa birthday aku hari ni le... camne boleh lupa ni.. Aku buka le kain penutup mata aku.. mulutku terus melopong... ALAMAK!!! Benda pertama aku lihat.. muka merah padam pak mertua aku, mak mertua aku, adik ipar aku dua orang, duduk keliling meja makan. Bos aku dengan jiran sebelah rumah rumah aku pun ada!!.

-------

I have a funny story ... ni la also .. but do not laugh ... I've never been married a year ago and sat down with my wife. We sat alone because we had not been given a son. I have a favorite of eating boiled eggs. I do not know why I like to eat boiled eggs, as good as I can. Before I got married, I was crazy for boiled eggs. Morning evening in the evening eat a boiled egg.

But since I was married I had to sacrifice, that is by leaving this habit. I have not had a long time to cook eggs because my house is so tasty .. so I did not care about it .. The story is like this, last month when I went back to work, suddenly my car was damaged .. and my wife I told you I was back late because I was tired. Because hungry I went to a shop to eat ... there was a boiled egg .. I ate rice with boiled eggs .. then I ordered boiled eggs more for us. Before returning I pack another 10 boiled eggs to eat while walking back. Je kat arrived home I feel very satisfied .. it's known for a long time got revenge pekena boiled eggs. Before I entered the house, my wife suddenly said she had a 'surprise' for me this evening. He told me to close the eyes with a black cloth tightly packed behind my head. And he led me to the dining table. I sit in bed and my wife's message do not try to open the bond that closes my eyes. I want to go to the toilet because my stomach started to do things, but I'm lazy to spoil my wife's 'surprise'. I'm too late ...

When the phone rings, my wife goes up. What else is my chance to release the farts that have been detained for a long time .. Fuuuuhhh is pleased ... the smell can hold ... how many eggs are so bedal I've ever been ... Naturally .. there's one la .. I'm on the other side back and release another dash .. it sounds PRROOTTT !! ... fuh smell do not say so .. I do not even smell her ... I'm fan wearing her wind because she does not have a little smell ... it's kind of smelly little .. Suddenly I heard the phone rang again ... hey wait forever about my wife, I can not wait to surprise her ni ni wanna know. I feel there's a lagoon, this time I feel the power punyalah .. I gather first because .. lepastu I woke up, banggeng a bit and release the hurricane ...

PRRROOOOOTTT !!!! ... fuhh relieved ... shaking a table for dinner made ... peh can not help i smell her crazy power .. i cover my nose .. i smell her there is a little bit of carcass .. want to die flowers on my dining table .. while I call 'ahhhh .... relieved ...'. It is close to 5 minutes disappears new stench .. After that my wife came back and apologized for the slow .. then he said SURPRISE !! HAPPY BIRTHDAY !! ' and told me to go to blindfold me .. laa birthday today I can not forget the le ... camne ni le .. I go blindfold .. I kept my mouth conspicuously absent from ... OUCH !!! The first thing I see .. Enraged, I pack in-law, mother-in-law and I, two younger brothers and I, sitting around the dinner table. My boss with my neighbor's house was there !!

Comments

Popular posts from this blog

Semut oh semut! [18SX]

Limah atau nama singkatannya Mah baru saja berumahtangga dgn suaminya Seman atas dasar pilihan keluarganya dan tinggal di kawasan perkampungan. Walaupun Seman sengau orangnya, Mah tak kisah malah mereka begitu bahagia dan tiada sebarang masalah yg terlalu besar sama ada dari segi komunikasi, nafkah zahir atau pun batin. Cuma ada kalanya Limah tak dapat nak memahami apa yg suaminya cuba nak bagitau. Pada suatu malam Jumaat, mereka berdua bersetuju untuk membuka 'kaunter pembayaran nafkah batin'. Kali ini Seman agak letih sedikit disebabkan pd siangnya tadi dia pulun toreh getah sampai 10 ekar. Maka seman tidak mahu bekerja keras untuk sesi tersebut dan dia mengambil keputusan untuk berperanan sebagai 'org bawahan' sahaja. Setelah tiba waktu yg sesuai, Seman pun berbaring terlentang dan 'transaksi pembayaran' pun bermula. Nak dijadikan cerita, dalam masa urusan tersebut seekor semut api telah jatuh dari siling ke atas katil dan merayaplah sehingga terjumpa dgn dua

ASAL USUL HANTU

Asal usul hantu… Ngeri tak tajuk ni? Asal usul hantu… Ngeri tak tajuk ni? Hahahahaha.. Jom kita tengok.. 1. Hantu Raya - Berasal dari Tanah Melayu. Dipercayai terkorban di dalam satu kemalangan jalan raya, sebaik saja keluar dari Pudu Raya untuk pulang berhari raya.... kegemarannya mencuri kuih kuih raya. Tempat menginapnya disyaki di balai - balai raya. 2.Hantu Langsuir - Dikenal pasti berasal dari Tanah Seberang. Ceritanya bermula di suatu pagi raya bila seorang suri rumah sedang memasang langsir lalu terjatuh dari tingkap, terus mati. Selepas itu, dia selalu datang menjeguk langsirnya. Hobinya bermain aumm cak di tepi langsir. 3. Hantu Stokin - Berasal dari kawasan perindustrian Shah Alam. Merupakan seorang taukeh stokin yang berjaya sehingga lupa rumah tangga. Hidupnya asyik dengan stokin. Tidur stokin, makan stokin, minum stokin sehinggalah kawan kawan menggelarnya Hantu Stokin. 4. Hantu Jerangkung - Di percayai berasal dari Tanah Besar China. Ia bekerja sebagai penjerang kangkung

Polis / Police

3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor tersebut tidak berhenti. Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga !!! ------------------------------------------------------------- 3 people boarded motorcycles and were arrested by traffic police. But the motorcyclist did not stop. He said, ''No Load Tok, We've been three !!!